De ce sa schimbam uleiul automobilului?
Pentru a alege tipul corespunzator de ulei pentru vehiculul dvs., trebuie sa intelegeti importanta compozitiei uleiului, a ratingului vascozitatii si tipurile de omologari.
Compozitia uleiului:
Lubrifiantii sunt fie sintetici, obtinuti cu ajutorul tehnologiei semi-sintetice sau minerali.
Cea mai mare parte a unui lubrifiant este compus din uleiuri de baza, in timp ce restul sunt aditivi pentru ulei care ajuta sa va protejati motorul impotriva uzurii si coroziunii si sa-l mentineti curat.
70% dintr-un lubrifiant este compus din uleiuri de baza, in timp ce restul de 30% sunt aditivi pentru ulei care ajuta la pastrarea temperaturii constante, racire, curatenie si lipsa coroziunii.
- Evaluarea vascozitatii: Uleiul este evaluat si identificat prin vascozitatea acestuia, ceea ce determina capacitatea acestuia de a curge. Două tipuri de ulei sunt disponibile pe piata: ulei cu vascozitate unica si ulei multi-vascos. Aproape fiecare vehicul este proiectat sa functioneze cu ulei multi-vascos. Cu cat este mai mica cifra, cu atat este mai subtire uleiul si cu atat mai usor acesta curge. In uleiurile de 10W-30, de exemplu, cele două numere marcheaza faptul ca este un ulei cu mai multe vascozitati. 10W este un indice care se refera la modul in care fluxul de ulei curge la temperaturi scazute (in timpul iernii); 30 se refera la modul in care curge la temperaturi ridicate.
Lubrifiantii trebuie sa fie supusi unor teste pentru a fi omologate de organizatiile internationale.
In plus, fiecare OEM a emis propriile omologari, astfel incat trebuie sa verificati manualul masinii pentru a obtine recomandarea producatorilor in ceea ce priveste tipul si omologarile necesare.
Schimbarea periodica a uleiului de motor al masinii este necesara pentru a asigura functionarea corespunzatoare a motorului, precum si pentru a va asigura ca motorul vehiculului isi pastreaza calitatile cat mai mult posibil.