De ce uleiul ar trebui sa fie filtrat in timpul operarii?
De ce uleiul ar trebui sa fie filtrat in timpul operarii?
La fel ca sangele din corpul uman, uleiul circula in toate componentele unui circuit de lubrifiere.
In timpul calatoriei sale, acesta devine incarcat cu diferiți poluanți. Contaminanții se clasifica in 3 categorii: minerale - cel mai adesea silice (pamant, nisip etc.), vegetale sau sintetice - cum ar fi bucati din sigilii, fulgi de vopsea, fibre de la tesaturi etc. si metalice, metale galbene rezultate ca urmare a uzurii.
O particula mare intr-un loc gresit la momentul nepotrivit poate provoca o defectiune majora in circuit. Acesta este motivul pentru care este necesar un sistem de filtrare configurat corespunzator pentru a maximiza fiabilitatea echipamentului lubrifiat.
Cat de eficient functioneaza aceasta filtrare depinde de eficienta nivelului de curatenie cerut sau recomandat de proiectantul circuitului hidraulic, in funcție de tipul de utilizare si de designul acestuia.