Cum se stabileste continutul de cenusa pentru un motor pe gaz?

Doi parametri cheie definesc un ulei pentru motoarele pe gaz:

  • TBN: Bazicitatea totala a uleiurilor (mg KOH / g):

Aceasta neutralizeaza produsele acide de combustie si reduce oxidarea uleiului care incurajeaza coroziunea si depunerile in motoare.

  • Continutul de cenusa (% din masa):

Aceasta variaza in functie de TBN si reflecta cantitatea de calciu, zinc si alti compusi proveniti din aditivi de ulei.

Trebuie remarcat faptul ca, pentru a asigura o buna protectie impotriva uzurii motorului este necesar un continut minim de cenusa, insa un exces determina ancrasarea bujiei si creeaza depuneri in camera de ardere, incurajand riscul de „bataie a motorului”.

Prin urmare, sunt definite patru tipuri de uleiuri:

  • Uleiuri fara cenusa: continut de cenusa <0,01% m. Cu cat un ulei e mai aproape de aceasta proprietate, cu atat motorul va fi mai curat. Insa riscul de uzura va fi ridicat, iar schimburile de ulei vor fi frecvente.
  • Uleiuri cu continut scazut de cenusa: continut de cenusa <0,5% m.
  • Uleiuri cu continut mediu de cenusa: continut de cenusa <1% m.
  • Uleiuri cu continut ridicat de cenusa: continut de cenusa > 1% m. Cu cat un ulei devine mai apropiat de aceasta proprietate, cu atat va fi mai lung intervalul de scurgere, dar riscul de depozite si de lucru defectuos este ridicat.
Este util acest raspuns?