Cum e eficient un lubrifiant pentru transmisiile in lant?

  • Pe laturile dinspre interior ale ramurilor lantului. Altfel, forta centrifuga il va impiedica sa ajunga la suprafetele care intra in contact prin frecare.
  • Pe ramurile detensionate, in zona in care pinionul de antrenare decupleaza, pentru a profita de slabirea articulatiilor si pentru a reface pelicula de ulei ce a fost indepartata partial de fortele care au actionat pe ramura tensionata, precum si de forta centrifuga (pot exista puncte suplimentare de lubrifiere unde pinioanele de antrenare cupleaza).
  • Pe placutele interioare, astfel incat lubrifiantul sa patrunda intre placile interioare si cele exterioare pentru a alimenta articulatiile ax / canelura, precum si intre placutele interioare si role pentru a alimenta suprafetele canelura/ rola.

De aici se intelege rolul semnificativ jucat de forta centrifuga, impreuna cu energia cinetica globala a miscarii articulatiilor lubrifiante: termenul folosit este "lubrifiere pierduta". Atunci cand un lant este lubrifiat corect, in articulatii ramane o pelicula de ulei (lubrifiere mixta) la inceperea miscarii, reducand astfel contactul dintre suprafetele metalice.

Este util acest raspuns?