Ce lubrifiant trebuie folosit in industria transmisiilor prin lanturi? Ulei sau vaselina?

Se stie ca durata de viata a unui transportor sau a lantului de transmisie depinde de lubrifierea corespunzatoare. Mai exact, lubrifiantul trebuie sa patrunda ca o pelicula subtire intre suprafetele metalice ce vin in contact cu lanturile și suprafetele dintre articulatiile ax si canelura, precum si intre suprafetele dintre placute.

Pentru a putea face acest lucru, lubrifiantul trebuie sa fie suficient de fluid pentru a patrunde in articulatii si intre placute sau trebuie sa aiba o capacitate mare de umezire: un ulei lubrifiant ar trebui sa aiba o vascozitate care sa varieze in functie de modul de aplicare (de exemplu, manual, printr-un sistem de picurare etc).

Cu toate acestea, in unele cazuri si/sau pentru anumite aplicatii, producatorul va recomanda folosirea vaselinelor.

De cele mai multe ori, lanturile care opereaza intr-o atmosfera umeda si/sau intr-un mediu umed (atunci cand procesul de fabricatie implica imersia lor totala sau partiala) vor avea nevoie de lubrifiere (de exemplu: sterilizatorul intr-o fabrica de conserve).

In acest caz, lanturile vor fi proiectate pentru a fi lubrifiate cu vaseline - vor exista canale de lubrifiere pe axe astfel incat suprafetele dintre articulatiile ax si canelura sa poata fi lubrifiate - sau vor fi mai mari astfel incat suprafetele care vin in contact sa poata fi lubrifiate cu ajutorul unei pompe de unsoare.

Este util acest raspuns?