Skip to content

17/05/2022 News

The Distinguished Gentleman’s Ride - DGR București

Eveniment moto global caritabil dedicat conștientizării și luptei împotriva bolilor masculine se va desfășura anul acesta pe data de 22 mai.

Ride-ul va porni concomitent în peste 700 de orașe din 130 țări, unde vor participa peste 150.000 de motocicliști distinși în aceeași duminică de mai.

Ținta pentru strângerea de fonduri de anul acesta este de 7 milioane USD? Din 2012 și până acum s-a reușit colectarea a peste 31,6 mil. de dolari, anul trecut fiind atins targetul propus de 5 mil. $. Donațiile sunt adresate luptei împotriva bolilor bărbătești - cancerul de prostată și cel testicular, bolile mintale și prevenția suicidului în rândul bărbaților - iar strângerea de fonduri este coordonată și administrată direct de către asociația Movember (organism dedicat sănătații bărbaților www.movember.com). *Cancerul de prostată este al doilea cel mai des întâlnit cancer la bărbați.

Cu ocazia DGR se dorește conștientizarea acestor maladii și prevenirea lor printr-un îndemn la consultații/vizite medicale periodice (inclusiv mentale). Pentru bărbații de peste 45 de ani se recomandă controlul medical obligatoriu pt. prevenția cancerului. O bună parte din fonduri merg către cercetarea medicală: Prostate Cancer UK, Prostate Cancer Canada, Prostate Cancer Foundation USA and Prostate Cancer Foundation New Zealand.

Aceste afecțiuni sunt conexe, bolile mintale au o foarte mare amploare (mai ales ân ultima perioadă), iar rata de creștere este îngrijorătoare: 3 din 4 sinucigași sunt bărbați - 510 000 de bărbați se sinucid sau mor zilnic din această cauză, la nivel global, mai exact 1 persoană/ minut.

Inițiativa DGR dorește, totodată, și schimbarea percepției negative asupra motocicliștilor, iar faptul că un “ride” ca acesta se desfășoară de fiecare dată într-un mod elegant, stilat, responsabil și de bun simț este apreciat de către participanții din trafic, Poliție și de către privitori.

În rândul participanților se regăsesc bărbați de toate vârstele, cu ocupații diverse, însoțiți și susținuți de către partenere de viață și copii, sub formă de pasageri sau ca rideri individuali, toți cu scopul de a susține această nobilă cauză.

Edițiile București din anii trecuți au fost exemple de succes prin participare masivă, empatie față de semeni și implicare. De exemplu, în 2019 au luat parte aprox. 250 de domni/doamne motocicliști(e) ferchezuiți(e) și au fost strânse sume considerabile. În decursul anilor s-a reușit strângerea a zeci de mii de dolari pentru cauză. Fenomenul DGR este în creștere de la an la an, iar participanții își dau silința să colecteze fonduri pentru cauză si fac eforturi de răspândire a mesajului de binefacere, de unde și creșterea progresivă de la o ediție la alta.

Încă din 2016, DGR București și-a găsit locul în clipul oficial global DGR printre marile orașe ale lumii. La capitolele fonduri strânse și număr de participanți am reușit să fim înaintea Rusiei, a mai multor țări asiatice și din Balcani. Astfel, s-a dat lumii întregi un exemplu de bună organizare, spirit caritabil si eleganță din partea unei țări mici.

De reținut este că motocicletele agreate DGR sunt din zonele clasic, modern clasic, retro, custom, scutere clasice, pentru a se menține spiritul inițial propus și distincția față de alte inițiative. Vor lua parte exemplare deosebite și rare, inclusiv motociclete custom realizate de constructori autohtoni. Aici găsiți style guide-ul: www.gentlemansride.com/about/style-guide.

La final, participanții care colectează cele mai multe fonduri vor fi premiați, în semn de respect, de către partenerii locali.

În concluzie, se dorește mediatizarea, cultivarea spiritului caritabil și social prin strângerea de fonduri și prin popularizarea mesajului, alăturarea la o cauza nobilă de talie mondială și susținerea din partea partenerilor noștri (locații primitoare, media, branduri, sponsori care susțin actiunea). Se oferă în schimb satisfactia gestului de întrajutorare, branding la fața locului, expunere pre/post event prin fotografii/producții video, mențiuni în online și în intervențiile din mass media.

Este un gest nobil făcut pentru noi, bărbații, bunicii, tații, frații, sau unchii noștri, si mai este și despre sustinerea pe care o primim din partea femeilor, afectate și ele indirect de aceste probleme.